КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА для 7 класу (за новою програмою )
Тематична структура програми
«Образотворче мистецтво», 7 клас
35 годин на рік (1 година на тиждень), із них 4 години – резервний час
Клас
|
Тема року
|
Теми
|
7
|
«Мистецтво: діалог традицій і
новаторства»
|
«Мистецтво в нашому житті»
|
«Дизайн»
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
«Мистецтво
в нашому житті»
|
Учень знає і
розуміє:
– види архітектури;
– особливості побудови
інтер’єру та екстер’єру;
– архітектурні пам’ятки
рідного краю, України;
–
види декоративно-прикладного
мистецтва (розпис,
|
|
вишивка,
писанкарство, витинанка, народна іграшка тощо);
– значення оберегової
символіки в народному мистецтві; уміє:
–
зображувати
архітектурні споруди, різного призначення (по пам’яті, за уявою);
–
створювати ескізи архітектурних проектів, інтер’єрів;
–
розробляти ескізи вишивки з урахуванням традиційної
орнаментики та символіки кольорів;
– виконувати творчі роботи в
техніці «Витинанка»; застосовує:
– елементи декоративного
розпису для оформлення виробів; різноманітні техніки та прийоми в процесі
виготовлення писанки
|
«Дизайн»
|
Учень знає і
розуміє:
– види дизайну (графічний,
промисловий, ландшафтний, арт-дизайн);
–
особливості засобів виразності видів дизайну; уміє:
– розробляти ескіз дизайну
середовища;
–
проектувати і моделювати транспортні засоби та побутові
вироби, зокрема на основі природних
– аналогів;
– розробляти ескізи
одягу з урахуванням традицій і
сучасної моди;
–
розробляти ескізи
для різних
видів поліграфічної продукції;
застосовує:
–
засоби арт-дизайну у власному житті
|
Наприкінці 7 класу учень виявляє здатність:
– самостійно інтерпретувати художні явища сучасності в єдності традицій і
новаторства, розуміти їх зв’язки з природним, соціальним та культурним
середовищами;
– виконувати творчі роботи з урахуванням особливостей мистецьких явищ
сучасності; здійснювати художнє оформлення шкільних, позашкільних виховних
заходів, застосовувати набуті художні знання і вміння для самореалізації та в
соціокультурній діяльності;
– розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з предметами інших
освітніх галузей та застосовувати міжпредметні компетентності в процесі самореалізації та в соціокультурній діяльності;
– висловлювати критичні судження щодо художніх явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до
них, аргументовано доводити власну позицію під час дискусії, брати участь у
художній і соціокультурній діяльності;
– проявляти самостійність у
процесі пізнання художніх явищ сучасності, використовувати інтернет-ресурси,
комп’ютерні програми в пошуководослідницькій діяльності.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ З ОБРАЗОТВОРЧОГО
МИСТЕЦТВА.
7 КЛАС
Номер уроку
|
Тема уроку
|
||
1 урок
|
«Образотворче мистецтво в житті
людини».
Завдання: Сприймання творів
мистецтва (найвідоміші митці світу, українські художники-жанристи, пам’ятники
скульптури, архітектури, твори декоративно-прикладного мистецтва)
|
||
2 урок
|
«Архітектура. Види архітектури.
Архітектура об’ємних споруд, ландшафтна, містобудування».
Завдання: Вивчення видів архітектури.
Подорож у світ архітектури. Найвідоміші архітектурні пам’ятки світу і України
|
||
3 урок
|
«Види
архітектури. Архітектура об’ємних споруд,
містобудування.
Лінійна перспектива».
Завдання: Зображення частини вулиці або
будинку (міського, сільського). Олівець, фломастер, вугіль
|
||
4 урок
|
«Архітектура об’ємних споруд.
Створення архітектурного проекту». Завдання:
Створення проекту нового мікрорайону міста, нового житлового
сільського масиву. Олівець, акварель
|
||
5 урок
|
«Інтер’єр.
Особливості побудови інтер’єру».
Завдання: Побудова інтер’єру з
однією точкою сходу.
Олівець, акварель
|
||
6 урок
|
«Інтер’єр.
Особливості побудови інтер’єру».
Завдання: Побудова інтер’єру з двома
точками сходу «Куточок відпочинку», «Майстерня художника»
|
||
7 урок
|
«Інтер’єр.
Особливості побудови інтер’єру».
Завдання: Побудова інтер’єру з двома точками
сходу
|
||
8 урок
|
«Архітектурні
пам’ятники рідного краю та України».
Завдання: Виконання колективної роботи
«Архітектурні пам’ятники рідного краю» або колективного проекту «Архітектурні
пам’ятники України»
|
||
9 урок
|
«Архітектура – вид візуального
мистецтва. Підсумковий урок». Завдання:
Виконання творчої роботи на тему «Архітектура». Техніка виконання за вибором
учнів
|
||
10 урок
|
«Види
декоративно-прикладного мистецтва (розпис, вишивка, писанкарство, витинанка,
народна іграшка)».
Завдання: Сприймання творів декоративно-прикладного мистецтва. Знайомство з центрами народного
мистецтва
|
||
11–12 уроки
|
«Декоративно-прикладне мистецтво.
Писанкарство».
Завдання: Ознайомлення з мистецтвом
писанки. Замальовки символів писанки. Писанки Херсонщини. Миколаївські
писанкарі. Виконання писанки або мальованки (за вибором учнів)
|
||
13–14 уроки
|
«Декоративний
розпис (петриківський розпис, полтавський, львівський)».
Завдання: Вивчення елементів розпису за вибором учня. Створення
невеликої за розміром декоративної композиції
|
||
15 урок
|
«Мистецтво
витинанка. Історія розвитку витинанки в Україні.
Майстри
витинанки Миколаївської області:
І. Покиданець-Мазурок, О. Козявко
та інші».
Завдання: Вивчення типів витинанки,
символіка. Виготовлення сюжетної витинанки
|
||
16 урок
|
«Декоративне святкове панно».
Завдання: Створення колективного
панно з використанням символіки, різних видів декоративно-прикладного
мистецтва «Новорічне свято»,
«Різдво Христове»
|
||
17–18 уроки
|
«Декоративно прикладне мистецтво.
Вишивка».
Завдання: Ознайомлення з розвитком вишивки
в Україні. Орнамент та символіка кольорів вишивки.
Розробка орнаменту вишивки
південного регіону України
|
||
19 урок
|
«Значення оберегової символіки в
народному мистецтві».
Завдання: Замальовки оберегових символів,
створення орнаментів за власним задумом
|
||
20–21 уроки
|
«Декоративно-прикладне мистецтво у
житті людини. Підсумковий урок».
Завдання: Виконання декоративної композиції за власним задумом або
колективної роботи «Різдво», «Зимові розваги», «Новорічні свята» (за вибором
учнів)
|
||
23 урок
|
«Дизайн.
Види дизайну (графічний, промисловий, ландшафтний, артдизайн)».
Завдання: Сприймання виробів дизайну.
Ескізи, 10-ти хвилинні замальовки моделей представлених на уроці
|
||
24 урок
|
«Особливості засобів виразності
видів дизайну».
Завдання: Вивчення дизайнерських моделей,
що створені на основі природних форм. Ескіз моделі за природною формою
|
||
25 урок
|
«Дизайн ландшафтний».
Завдання: Створення ескізу дизайну
куточку дитячої площадки, площадки відпочинку
|
||
26 урок
|
«Дизайн
промисловий».
Завдання: Проектування і моделювання
транспортних засобів
|
||
27–28 уроки
|
«Дизайн промисловий».
Завдання: Розробку ескізу і виготовлення моделі одягу з урахуванням
традицій і сучасної моди
|
||
29–30 уроки
|
«Дизайн графічний».
Завдання: Розробка ескізу і виготовлення
афіші, плакату, рекламної продукції
|
||
31–32 уроки
|
«Арт-дизайн».
Завдання: Створення виробів для власного
використання в навчанні, оформленні своєї кімнати
|
||
33 урок
|
«Дизайн.
Значення дизайну в повсякденному житті людини.
Підсумковий урок».
Завдання: Виставка виробів. Доповіді
творчих груп, обговорення експонатів виставки. Створення презентації
|
||
34 урок
|
«Образотворче
мистецтво: діалог традицій і новаторство.
Підсумковий урок».
Завдання: Перегляд презентації. Екскурс за
змістом і темами навчальної програми у 7 класі
|
||
35 урок
|
«Екскурсія до музею, виставкового
залу або галереї. Знайомимося з творами дизайну.
Екскурсія
по місту. Відвідування шанованих
горожанами місць, архітектурних пам’ятників (за вибором учителя)».
Завдання: Скласти невеликий опис за
враженнями від екскурсії
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар