четвер, 10 вересня 2015 р.



Звіт
про роботу методиста з образотворчого, музичного мистецтва,
групи продовженого дня  ТКМЦ НОІМ за 2014-2015 н.р.




     У 2014-2015н.р. методична робота з учителями образотворчого мистецтва була підпорядкована реалізації проблеми «Активізація навчального процесу при вивченні образотворчого мистецтва»; з учителями музичного мистецтва- «Формування духовних цінностей сучасного учня засобами музичного мистецтва», з  вихователями ГПД – «Формування всесторонньо розвиненої особистості в режимі ГПД».
      Головним пріоритетом було забезпечення інтеграції методичних зусиль педагогічних працівників закладів освіти щодо запровадження інноваційних педагогічних технологій, цілеспрямованого , безперервного , особистісно зорієнтованого підвищення професійної компетентності  учителів та вихователів ГПД, удосконалення якості сучасного уроку, заняття,  підвищення їх ефективності , науково – методичний супровід освоєння ефективних форм, методів, освітніх технологій, активізація інноваційного потенціалу педагогогів художньо-естетичного циклу та вихователів групи продовженого дня.
  Усі форми методичної роботи ( постійно діючі семінари, творчі майстерні, школа молодого вихователя ГПД, міжшкільні методичні комісії вихователів масивів «Дружба», «Центр» та «Східний», «Сонячний», мастер-класи) були спрямовані на впровадження нового Державного стандарту, розвиток професійної майстерності педагогів, предметних та ключових компетентностей.
   З метою «Формування професійної компетентності та творчої самореалізації вчителів образотворчого мистецтва» проведено практичний семінар у центрі творчості дітей та юнацтва м.Тернополя. Для комплексного впровадження інноваційних педагогічних технік виховання та розвитку школярів , здатних до творчого нестандартного мислення, у ЗОШ №10 для вчителів художньо- естетичного циклу проведений майстер-клас з вчителями образотворчого,  музичного мистецтва та світової літератури на тему «Синтез мистецтв як засіб виховання естетичного смаку школярів».
         З метою залучення учнівської та студентської молоді до активного творчого життя, популяризації  малярства Тернопілля, сприяння естетичному розвитку молоді, збагачення культурних надбань і традицій міста через художню творчість було організовано і проведено І художньо-мистецький пленер «Палітра файного міста». Учасники пленеру разом із молодими та досвідченими художниками-наставниками Тернополя Євгеном Удіним, Володимиром Шумило, Миколаю Пазізіним, Любо’ю Поворозник, Богданом Ткачиком, Сергієм Декалюком та інш. малювали пейзажі на набережній Тернопільського озера. Переможці нагороджені дипломами та подарунками. Кращі роботи  виставлені у креативних мистецьких залах Тернополя і передані в дитячі лікувальні заклади міста. Охочі учасники та переможці заходу взяли участь у виїзному пленері «Карпатська палітра» у м.Яремче для максимального наближення дітей до природи, сприяння духовному та естетичному розвитку школярів шляхом відображення величної і неповторної карпатської природи.
           Заплановано проведення у серпні 2015 року ІІІ художньо-мистецького пленеру «Палітра святкового міста», присвяченого Дню незалежності України та 475-ій річниці м.Тернополя.
           Відбулися І, ІІ і відбірковий (заочний) етапи ІІІ (заключного) туру  Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» у номінації «Образотворче мистецтво». Учасниками І етапу були 3 вчителів м.Тернополя: Кізілова Г.О.( ЗОШ №4), Осіпова Т.А.(ЗОШ №10) та Ящишина Т.І.(ТОКЕКШМ ім.І.Герети).
      Вчитель ЗОШ №4 Кізілова Г.О. здобула перемогу у ІІ (міському) та ІІІ (обласному) етапах, взяла участь у відбірковому (заочному) етапі третього (заключного) туру  конкурсу та увійшла у фінал, який відбудеться у вересні,  з найбільшою сумою балів. У відбірковому етапі оцінювася блог вчителя, проведений майстер-клас та фахового випробування, що було проведене в режимі он-лайн.
             Проведено на баі ТЗОШ №4 засідання обласної авторської майстерні для вчителів образотворчого мистецтва- фіналістів ІІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2015» у номінації «Образотворче мистецтво».
   Спільно  з ТОКІППО на базі  ЗОШ №4 проведено обласний авторський майстер- клас, на якому Кізілова Г.О. поділилася досвідом роботи на тему «Проектування особистісного розвитку школяра через вивчення творчості тернопільських художників».
    На зустріч з кращими педагогами області з образотворчого мистецтва був запрошений Заслужений художник України Євген Удін. Відомий митець-графік провів майстер-клас , на якому ознайомив педагогів із сімома видами штриховки, розкрив секрети свого професійного успіху.
      Усі вчителі музичного мистецтва були залучені до роботи у постійно діючому семінарі «Формування музичної культури як невід’ємної частини духовної культури» . Проведено  виїзний семінар   вчителів музичного мистецтва в музей музичних інструментів в с.Ішків Козівського району  на тему  «Використання    активних засобів формування емоційного інтелекту».
          З учителями музичного виховання проведено заняття творчої майстерні у ЗОШ №11 з метою підвищення художньо-естетичної освіти педагогічних працівників. У ЗОШ №20 відбувся практичний семінар «Формування пізнавального інтересу до уроків музичного мистецтва шляхом використання інноваційних форм роботи» (вчитель Прудиус О.І.)
           Учителі музики взяли участь у проведенні всеукраїнського моніторингу підручників з музичного мистецтва для учнів 2 та 6 класів.
          У 2014-2015 н.р.плідно працювало фахове об’єднання вихователів ГПД. Діяла школа молодого вихователя ГПД. З метою формування професійних компетентностей молодих вихователів ГПД у ЗОШ №4 проведено науково – практичний семінар «Особливості педагогічного керівництва самопідготовкою на групі продовженого дня».  Молоді педагоги взяли участь у практичному семінарі-практикумі у ТСПШ(ОЕ), на якому ознайомилися із «Впровадженням новітніх технік для розвитку художніх здібностей молодших школярів» педагогами школи та взяли участь у майстер-класі, який провела вихователь ГПД закладу.
        У ЗОШ №26 відбулося засідання фахового об'єднання вихователів ГПД , на якому було окреслено «Шляхи взаємодії вихователів ГПД і вчителя в організації пізнавальної діяльності молодших школярів».
        Ефективно працювали міжшкільні методичні комісії , зокрема, для вихователів масивів «Східний» та «Сонячний» у ТНВК №7 проведено засідання творчої майстерні на тему «Вивчення традицій та звичаїв українського народу, використання народознавства в навчальній та ігровій діяльності в умовах ГПД», для вихователів масивів «Дружба», «Центр»- творча майстерня на тему  «Організація прогулянок в режимі ГПД».
           На засіданні фахового об’єднання вихователів ГПД  відбулася презентація досвіду – методичний калейдоскоп- вихователів, які атестуються на встановлення кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічних звань.
Вихователі ГПД , вчителі образотворчого та музичного мистецтва брали участь у першому етапі міського конкурсу «Парадигма освітніх інновацій-2015». Переможці І етапу стали учасниками ІІ етапу конкурсу - міського ТехноПарку «Сучасний навчальний заклад в умовах модернізації змісту освітніх технологій», на якому висвітлювали створені , удосконалені або вперше застосовані моделі дидактичних, виховних  систем за різними напрямками.
          Відвідано  відкриті уроки вихователів ГПД, вчителів музики, образотворчого мистецтва, які атестувалися на підтвердження або встановлення кваліфікаційної категорії  «Спеціаліст вищої категорії», педагогічного звання «Старший вчитель», «Вчитель-методист».

  Протягом року систематично надавалася методична допомога вчителям та вихователям ГПД - проводилися тематичні консультації для вихователів ГПД , вчителів образотворчого та музичного мистецтва з питань планування,  програмно- методичного забезпечення , тематичного та семестрового оцінювання навчальних досягнень учнів, підготовки та проведення уроків, занять, методичних заходів…
   У 2015-2016н.р. фахове об’єднання вчителів образотворчого мистецтва працюватиме над вирішенням методичної проблеми: “ Розвиток  і самореалізація особистості  через  активну   художню  діяльність та  творче    самовираження   у сфері  мистецтва“
   Вчителів музичного мистецтва над проблемою: «Формування духовних цінностей сучасного учня засобами музичного мистецтва»
   Вихователів ГПД :  «Модернізація навчально-виховного процесу з метою створення комфортних умов для самореалізації та самовдосконалення особистості учня й забезпечення якості освітньої діяльності в режимі ГПД»              

Немає коментарів:

Дописати коментар