Як
розрізняти стилі живопису?
«Стилі
живопису поділяються на класичні та всі інші».
Цей старий жарт і зараз не втрачає своєї актуальності. Адже дійсно,
відрізнити конструктивізм від абстракціонізму, а модерн від імпресіонізму
сьогодні зможуть не всі. Інфографіка-шпаргалка, яка складена на прикладі
картини Петрова-Водкіна «Купання червоного коня» допоможе читачам
розрізняти стилі живопису. Чим відрізняються види живопису один від одного?
Абстракціонізм
(від лат. Abstractio – видалення, відволікання) – стиль XX століття. Головні
риси – відмова від наближеного до дійсності образу, створення
певних сполучень кольорів і геометричних форм, щоб викликати у
спостерігача різноманітні асоціації. Представники: Василь
Кандинський, Казимир Малевич, Наталія Гончарова, Михайло Ларіонов, Піт
Мондріан.
Імпресіонізм (від фр.
Impression – враження) – стиль XIX – початку XX століть.
Основна ідея – зображення реального світу в його найбільш природній і живій формі, в рухливості і мінливості,
передача своїх швидкоплинних вражень.
Представники: Едгар Дега, Огюст Ренуар, Клод Моне.
Класицизм
(від лат. Classicus – зразковий) – стиль XVII-XIX століть.
Його основні риси – це звернення до образів античності,
логічний сюжет, ясна врівноважена композиція.
Представники:
Віктор Васнецов, Ісаак Левітан, Нікола Пуссен, Клод Лоррен.
Конструктивізм
(від лат. Construction- побудова) – напрям у радянському мистецтві 1920-х
років. Основна ідея – зображення чітких геометричних форм.
Представники: Володимир Татлін, Олександр Родченко, Любов Попова.
Модерн (від
фр. Moderne – сучасний) – стиль XIX – початку XX століття. Його особливості –
відмова від прямих ліній і кутів на користь більш справжніх, «природних»
обрисів.
Представники:
Густав Клімт, Фернан Кнопф, Лев Бакст, Михайло Врубель, Валентин Сєров.
Поп-Арт
(від англ. Popular art – популярне мистецтво) – напрям у мистецтві Західної
Європи та США кінця 1950-1960-х років. Його основні риса – використання в
роботах образів товарів масового споживання і поєднання побутових предметів,
фотографій, уривків друкованих видань. Натхнення – глянцеві журнали,
телебачення, реклама. Представники:
Річард Гамільтон, Рой Ліхтенштейн, Енді Уорхол, Тадаомі Шібуйя.
Примітивізм
(від лат. Primitive- спрощений) – стиль живопису, що зародився в XIX
столітті. Відмінні риси – обдумане спрощення картини і примітивні, як
творчість дитини, зображення.
Представники:
Анрі Руссо, Ніко Піросмані, Катя Медведєва.
Символізм
(від фр. Symbolisme – символіка) – напрям, який виник у Франції в 1870-80-х
роках і який досяг найбільшого розвитку на рубежі XIX і XX століть. Основні
ідеї – використання в роботах символів, неузгодження, натяків, таємничості,
загадковості. Представники: Віктор
Борисов-Мусатов, Михайло Врубель, Кузьма Петров-Водкін, Гюстав Моро, Яцек
Мальчевський, Обрі Бердслей.
Сюрреалізм
(від франц. Surrealisme – надреалізм) – стиль, що з’явився в 20-х роках XX
століття. Його головні ідеї – це зображення образів, що виникають у людській
підсвідомості, абсурд, парадоксальні поєднання форм, мінливість фігур.
Представники:
Сальвадор Далі, Макс Ернст, Рене Магрітт.
«Купання червоного коня» Петрова-Водкіна була написана в 1912
році і принесла художнику світову популярність. Існує думка, що картина була
написана в селі Гусевка Волгоградської області. Коня Петров-Водкін писав з
реального жеребця на ім’я Мальчик, що мешкав у маєтку, а для образу підлітка,
сидячого на ньому верхи, художник використовував риси свого учня Сергія
Калмикова.
Немає коментарів:
Дописати коментар