понеділок, 14 грудня 2015 р.

Конспект уроку музичного мистецтва
(3 клас)
                                                          Підготувала і провела вчитель музичного мистецтва
             Тернопільської ЗОШ №28
               Калушка Неллі Григорівна

Тема: КРАЇНА ЗАГАДКОВИХ РИТМІВ

Мета: Актуалізувати і поглибити знання учнів про танець і танцювальну музику, дати уявлення про основні види танців,познайомити з поняттям метроритм, розвивати предметні компетентності учнів, вокально-хорові навички і ритмічний слух, активізувати творчі здібності та уяву, виховувати виконавську та слухацьку культуру.

Хід уроку
Організаційний момент. Музичне вітання.
Продзвенів уже дзвінок,
розпочався наш урок!
Діти, добрий день!
Добрий день!

Актуалізація опорних знань.
Тема нашого уроку сьогодні трішки таємнича і незвична "Країна
загадкових ритмів", а до того ще й поряд розміщена карта на якій немає жодних позначень,  але я впевнена, що ми з вами опираючись на досвід та знання здобуті на попередніх уроках легко зуміємо визначити про яку країну йде мова та хто є жителями тієї країни.
Отже, розпочинаємо нашу пошукову роботу!
Погляньте, на екран!- Хто зображений на ньому? (Три Кити музики)
-          Що належить до володінь першого Кита? (Пісня)
-          Що належить до володінь другого Кита? (Танець)
-          А що ж належить до володінь третього Кита? (Марш)
-          Без чого не може існувати Кит Пісні? (Мелодії)
-          Що є надзвичайно важливим для Кита Маршу? (Ритм)
-          А що є дуже важливим для Кита Танцю, що він може у собі поєднувати? (Мелодію, ритм і темп).
-          Чи не здогадалися ви ще, яку назву може мати країна яку ми шукаємо? ( Країна Танців). Позначимо її на карті.
Продовжимо пошук далі. Назви яких танців вам відомі? (Вальс, Полька, Ча-Ча-Ча, Козачок).
Скажіть, діти: - А чи можемо ми поставити в один ряд, поєднати Гопак і Ча-Ча-Ча; Вальс і Коломийку? (Ні). А чому? (Тому, що вони належать до різних видів танців).
Отже, Гопак, Козачок - це народні танці, Вальс, Ча-Ча-Ча - Бальні;
Хіп-хоп, Брейк-Данс, Диско - Сучасні.
А ще, діти, існує вид танців що має назву - Класичні, це танці у яких всі інші види запозичають рухи. Вони щедро діляться з усіма.
І ще один вид танців -  Балет. До нього ж, навпаки, всі танці приходять в гості.
От ми і назвали усі види танців і можемо їх розташувати на карті.

Вивчення нового матеріалу:
Звернемось до музичного словничка.
Танець - це мистецтво ритмічних рухів під музику.
Танцювальна музика має чіткий ритм і темп.
Але як же нам зрозуміти коли і який танець звучить?
Для цього в музиці існує метроритм.
Є два основних види метроритму: дводольний і тридольний метроритм (Проплескаємо їх).
Саме за цим метроритмом ми і розпізнаватимемо танці.
А ще у мене є дуже цікавий прилад,  що має назву Метроном і може
найбільш точно відтворювати метроритм у різному темпі.
Хочете почути, як він працює?
(Демонстрація роботи Метронома).

Гра Запитання від Куба”.
У мене в руках є Нотний Куб, У ньому заховані два запитання для вас на кмітливість. Хто хотів би відповісти на запитання Куба?
- Що у нашому класі працює як метроном?
- Що є у кожному з нас, що нагадує роботу метронома?
Ось настав час, діти, познайомитися ближче з трьома найвідомішими  танцями у світі.
(На екрані відомості про Вальс, Польку, Гопак. Прослуховування фрагментів танців).

Музична розминка - фонопедична розспівка.
Пропоную вам трішки відпочити, а водночас підготувати голос до співу. (Діти повторюють рухи за учнем, Гра "Дзеркало").
Уявіть, що ми мандруємо лісом, і ось почули, що до нас наближаються бджілки (зі-зу), неподалік почулося хлюпотіння води чистого струмка (буль-буль). З-під кори дерева виповзли жуки і пролетіли повз нас (жу-жу), здалека закувала зозуля (ку-ку), раптово зірвався й загудів сильний вітер (у-у) і стих, по листі дерев забарабанив дощ (ритм. рис.). Ми з вами змушені повернутися до класу і виконати пісню. А яку саме, спробуйте вгадати за мелодією, яку я вам зіграю.
Виконання музичного матеріалу.
Звучить мелодія пісні " Чобітки мої червоні" А. Житкевича.
             - Чи можна музику пісні назвати танцювальною?
-  Мелодію яких таночків вона вам нагадує?

Ми знайшли ще одну частинку нашої Країни танців. (Пісні – Танці).
Розгорніть папки, що є у вас на партах, ви можете скористатися текстом пісні.
Виконаємо перший куплет пісні, щоб пригадати мелодію.
А тепер ускладнимо завдання і створимо за допомогою бамбукових паличок метроритм до куплету, а в приспіві ритмічний рисунок.
Виконаємо пісню - Караоке.

Слухання музики.
Сьогодні на уроці ми послухаємо з вами ще один твір - "Танок ельфів" Е. Гріга. Він дуже любив природу та казки своєї країни.
У його творах живуть таємничі казкові персонажі: гноми та ельфи.
Музика цього композитора вам відома.
- Пригадайте, які твори ми слухали?
- У якій казці ми зустрічали ельфів?
- Якими ви собі їх уявляєте?
Ви маєте змогу послухати " Танок ельфів", а одночасно переглянути
якими їх побачили художники - аніматори.
- Чи можна цю музику назвати танцювальною?
- Чи можуть люди танцювати цей танок?


Підсумок уроку.
- А зараз діти візьміть "конверти-портфелики" і викладіть їх вміст на парту. Підведемо підсумок нашого уроку, а набуті знання складемо у портфелик, який візьмете собі у подарунок.
Серед ілюстрацій виберіть і покажіть ту, що дає відповідь на мої запитання.
- Яку назву має Країна загадкових ритмів? (пісня, танець, марш)?
- Який танець в перекладі означає " кружляти" і з якої країни походить?
- Який народний танець ми сьогодні слухали?
- З якої країни походить танець, що в перекладі означає „половинка”?  
- Танок яких казкових героїв звучав сьогодні: ельфів, гномів, русалок?
Казкових героїв ви можете розмалювати тими кольорами, якими ви побачили наш урок, а наступного разу ми утворимо з них танок навкруги карти Країни Танців.

Дякую вам за роботу на уроці. До зустрічі.






Немає коментарів:

Дописати коментар